5 JOLLY PHONICS DALTON

Nužžžž a tak nás tie anglické “fóny- ufóny” dostali, že sme sa rozhodli s nimi daltonovať! 🙂

23. 10. 2013 sme sa ráno zišli  my, abecedoví, v písmenkovom šate ako: H, D, D, S, T, E, T, M, E, S, B a začali sme phonického daltona “sprudka” :).

Učka na nás vybľafla 7 úloh, z toho 4 povinne voliteľné a 4 nepovinne voliteľné a povieme Vám, bol to riadny záber.

Napísali a nadiktovali sme sa anglických diktátov o dušu :), veď si to len čeknite, aha:

-učka na nás z youtubu hovorila písmená (integrácia informatiky – vyhľadávanie a zadávanie na youtube) a my sme vo dvojiciach zisťovali, čo za slová sa to za tým všetkým skrývajú

-na úlohu jeden nadväzovala úloha dva: použi prekladač a zisti, či tie tvoje napísané slová majú aj nejaký význam. Takto sme si overovali, či sme napísali zmysluplné slová a postupne prichádzali na to, že fóny “a” a “e” sú beťárske, a že vyslovené “k” môže mať tri podoby – ktorá z nich je správne a má byť napísaná v slove, tak to nám už prezradila kombinatorika a translator :).

-v trojke sme si mohli vybrať 2 z troch videí(a, b, c) a za pomocou znakov, ktoré reprezentujú jednotlivé fóny, napísať správne slová. Toto bola pre nás malina, robíme to často aj na angličtinke a fakt to ľúbime!!! 🙂

-štvorka bola učiteľská aj tvorivá.  Na jednej strane sme si vymýšľali naše vlastné slová, na druhej strane sme diktovali iným skupinám a učiteľovali – čiže aj kontrolovali, či nás oni pozorne vnímali. Toto bola makačka, ale potvrdilo sa nám, že sme tvoriví! 🙂

-group Hugito, Luky

group Lauri, Simi, Monči

-group Sašenka, Tomi

Zostávali už len úlohy naviac, my sme však chceli mať splnené aj tie!

-ten, kto si vybral päťku, tvoril dvojicovú scénku s vlastnými písmenkami + plnil požiadavky ku úlohe dané. Nebolo to easy, ale toto máme tiež veľmi radi a preto nám povznikali nápadité kúsky, aha:

-scénka Tomko, Sašik

-scénka Emka, Henka

-scénka Sandri, Denčo

-6stka bola spevácko – tanečno – choreografická – veď pretvoriť song, ktorý už máme v sebe kdesi zapracovaný, je vlastne prekonávanie stereotypov. To, ako nám to išlo, zistíte tu, hľa:

-song Jolly Phonics “s” – Emka Henka

-song Jolly Phonics “s” – Denko, Sandruš

-song Jolly Phonics “ck” – Denko, Sandruš

-song Jolly Phonics “a” – Emka, Henka

-posledná úloha bola “pre kockáčkov” a dve skupiny sa veru dopracovali aj k nej! 🙂 Vytvoriť tabuľku a ešte aj spracovávať údaje, nuž, čo vám poviem, s tým by mal čo robiť aj štvrták. Pustili sme sa do boja, ktorý sme síce ešte nevyhrali, ale aspoň sme mu odolávali :).  Vymyslieť tabuľku s údajmi o ostatných deťoch, ich vybraných písmenkách a zapísaní slova, ktoré im prislúcha – to nás vytrápilo, ale zároveň aj preverilo komunikačné schopnosti v angline – lebo zisťovať údaje pýtaním sa v angličtine je veru náročné.

Nuž, druhý poriadny daltoňák úspešne za nami, každý si šiel vlastným tempom, každý sa tak trochu naučil z toho, ako spolupracovať, taktiež čosi z “tajmingu” – lebo vyberať si úlohy nie podľa poradia, ale podľa chuti, nálady či taktiky – to je práve zámer, ktorého zvládnutie nám určite raz pomôže aj v reálnom živote! 🙂

Presne tak ako Jolly Phonics, vďaka ktorému budeme nielen vedieť po anglicky čítať, ale aj mať správnu výslovnosť, rozumieť a rozšírime si bohate slovnú zásobu. Tak teda, Jolly Phonics rodina – je nám s Vam parááááádneeeeeee!!!!!

Dozdaltonovania, priatelia 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s